Wat gaat er gebeuren?
De huidige apparatuur achter het Remote Access platform is bijna drie jaar in gebruik en gaan wij nu vervangen.
Daarbij passen wij het beveiligingsbeleid weer iets aan, met als één van de belangrijkste punten dat wij met het nieuwe platform geen Java meer zullen ondersteunen. Sinds de vorige upgrade was voor Windows computers al geen Java meer nodig, maar voor Apple computers nog wel.
Nu wordt dit helemaal vervangen door een techniek waarbij geen Java meer nodig is.

Wat kunt u hiervan merken?
Tijdens de werkzaamheden kan er even niet met Remote Access accounts worden ingelogd, dit plannen wij op de gebruikelijke onderhoudstijden; ’s ochtends vroeg, omdat wij zien dat er op dat tijdstip vrijwel geen gebruik van het systeem wordt gemaakt.
Na de werkzaamheden zal alles er voor de meeste gebruikers hetzelfde uitzien en hetzelfde functioneren. Het grootste verschil is merkbaar voor mensen die met een Apple computer werken en daarmee de RDP variant van Remote Access gebruiken, om via het Remote Access portaal schermen in de praktijk of apotheek op afstand over te nemen.
Hierbij gebruikt de Apple computer namelijk ‘HOB Link’ software i.c.m. Java, dat zal met het nieuwe systeem niet meer gebruikt worden.

Als u RDP linkjes op het Remote Access portaal (https://secure.ezorg.nl) heeft staan en die regelmatig vanaf een Apple computer heeft gebruikt, zullen wij bij de werkzaamheden nieuwe linkjes aan uw portaal toevoegen waarvan de naam met “RDP- HTML5” begint. Die nieuwe linkjes verwijzen naar dezelfde werkplekken als de RDP linkjes, maar kunt u ook vanaf de Apple blijven gebruiken.
De huidige RDP linkjes blijven voorlopig ook nog bestaan en mocht u ook soms vanaf een Windows computer werken i.p.v. de Apple, dan kunt u daarop zowel de “RDP” als “RDP- HTML5” linkjes gebruiken.

Mocht u vanaf een Apple computer werkplekschermen op afstand over nemen zonder gebruik van het Remote Access portaal; maar met het programma Pulse Secure en een apart Remote Desktop programma, dan verandert die werkwijze voor u verder niet.

Wanneer gaat dit gebeuren?
Deze werkzaamheden zullen wij gaan uitvoeren op dinsdag 6 maart 2018, tussen 05:00 en 06:00 uur ’s ochtends.

Wat kunt u zelf alvast voorbereiden?
Als u uw Remote Access account ook gebruikt op een Apple computer (macOS) en daarbij werkplekken op afstand overneemt via de RDP linkjes op uw Remote Access portaal (https://secure.ezorg.nl), dan kunt u alvast bij ons een HTML5 linkje aanvragen.
Dit kunt u doen door een mail te sturen naar helpdesk@ezorg.nl, vermeldt daarbij svp uw Remote Access gebruikersnaam (emailadres) en de naam van de linkjes op uw portaal die u als HTML5 link toegevoegd wilt hebben.
Als u het Remote Access account niet gebruikt om vanaf een Apple computer schermen op afstand over te nemen zoals hierboven omschreven, dan zal u verder niet direct iets merken van de geplande werkzaamheden; en hoeft u dus ook niets te doen.

Meer informatie over Remote Access en de verschillende varianten daarbij, vindt u in de online handleiding op onze FAQ website:  https://faq.ezorg.nl/KB/gebruikershandleiding-remote-access/
Op de FAQ site vindt u ook artikelen over het instellen en het gebruik van onze andere diensten en eventuele foutmeldingen die u daarbij zou kunnen tegenkomen. Deze website wordt regelmatig voorzien van nieuwe artikelen, welke via de zoekfunctie op categorie of steekwoorden makkelijk te vinden zijn.

Als u verder nog vragen heeft, kunt u ons het beste bereiken per email: info@ezorg.nl voor algemene/administratieve vragen, helpdesk@ezorg.nl voor technische vragen.