Bereikbaar op werkdagen van 08.00 - 17.00 uur

Communiceren met websitebezoekers

Veilig chatten na een druk op de knop

Websitebezoeker contacteert receptioniste

Miriam en Joanne

Miriam is recentelijk verhuisd en wil zich inschrijven bij een nieuwe huisarts. Ze bekijkt de websites van huisartsenpraktijken in de buurt van haar nieuwe woning.

Op de website van huisartsenpraktijk Zuiderweg ziet Miriam een knop om te chatten met een medewerkster. Dat vindt ze wel handig, want ze heeft nog enkele vragen.

Websitebezoekers die contact opnemen met Zuiderweg komen in contact met de dienstdoende receptionisten. Joanne is één van die receptionisten.

Communiceren met websitebezoekers

Contact leggen

Nadat ze op de knop gedrukt heeft, vraagt een geautomatiseerd proces om Miriams gegevens. Met deze gegevens kan de chatconversatie voortgezet worden in de veilige KPN Zorg Messenger.

Communiceren met websitebezoekers
Receptioniste huisarts chat

De receptie wordt geactiveerd

De huisartsenpraktijk heeft een gedeeld account voor de receptiemedewerkers. Joanne is aan het werk wanneer ze de nieuwe chatconversatie met Miriam ziet. Het systeem heeft al een automatisch welkomstbericht geplaatst, dus het is nu aan Miriam om haar vraag te stellen.

Websitebezoeker chat met receptioniste

Miriam en Joanne voeren hun gesprek

Miriam vertelt kort wat haar situatie is en wat ze wil weten alvorens ze zich inschrijft. Joanne beantwoordt haar vragen en vertelt hoe het inschrijfproces in elkaar steekt. Ze deelt het nodige formulier met Miriam.

Websitebezoeker chat met receptioniste
Webchat op smartphone

Afronden

Miriam heeft de informatie die ze nodig heeft. Joanne vertelt haar dat ze, mocht ze in de toekomst nog vragen hebben, ze die desgewenst gewoon weer in de bestaande chatconversatie kan stellen.

De voordelen

Zorgverlener
  • Verdeel de workload onder collega’s
  • Voer meerdere gesprekken tegelijk
  • Post automatisch een welkomstbericht
  • Behoud de optie om een videogesprek te starten
Patiënt / cliënt
  • Snel contact met de zorginstelling
  • Keus uit meerdere contactmogelijkheden
  • Zekerheid dat communicatie veilig verloopt
Organisatie
  • De organisatie is toegankelijker
  • Efficiëntere werknemers
  • Innovatief imago
  • Hogere klanttevredenheid
  • Hogere omzet

Ook starten met webchatten via de KPN Zorg Messenger?

Klik op de button, vul het formulier in en we nemen z.s.m. contact met u op!