Zorg Messenger

Zorgprofessionals worden via onze Zorg Messenger in staat gesteld eenvoudig en veilig te communiceren met collega’s, patiënten, cliënten, lokale overheidsinstanties en andere partners binnen de zorgketen.

“De dienstverlening van Nedcomp richt zich op het ‘gedoe rondom hosting’ uit handen te nemen van de klanten. In de samenwerking met E-Zorg hebben we gemerkt dat zij uit exact hetzelfde hout gesneden zijn. Ontzorging van de zorg is voor hun geen holle frase, maar de ‘drive’.”

Heleen Sluijs – Directeur Nedcomp

Veelgestelde vragen (FAQ)

Wat doe ik als ik mijn wachtwoord ben vergeten? Hoe stel ik notificaties in? We hebben de meest gestelde vragen al even verzameld. Staat jouw vraag er niet tussen klik dan op de onderstaande knop ‘Bekijk alle veelgestelde vragen’

Hieronder de drie meest gestelde vragen over Zorg Messenger:

Als het beeld tijdens je videogesprek hapert of de beeldkwaliteit anderszins niet goed is, kan dat verschillende oorzaken hebben.

Soms kan het zijn dat tijdens een beeldbelsessie het beeld van jezelf of de ontvangende partij(en) hangt, de geluidskwaliteit slecht is, of de verbinding uit zichzelf verbreekt. Dit kan verschillende oorzaken hebben. De meest voorkomende is de netwerkverbinding tussen jou en de andere deelnemer van het gesprek. Via onderstaande test kun je vaststellen of dit bij jou ook het geval is. Door de test ook door de andere deelnemer te laten uitvoeren, heb je een overzicht van de totale kwaliteit van de verbinding.

  • Update
    Controleer of er updates zijn voor jouw apparaat. Hier kun je meer informatie vinden over hoe dit te controleren: klik hier
  • Verouderd apparaat
    Videobellen werkt het beste op nieuwere computers, smartphones en tablets. Deze beschikken over de juiste hardware om grote hoeveelheden data soepel te zenden en te ontvangen.
  • Headset
    Het geluid tijdens videobellen is veel beter als er een headset wordt gebruikt. Dit voorkomt een echo en het geluid is beter van kwaliteit.
  • Trage internetverbinding
    Het kan ook liggen aan je internetverbinding. Een goede verbinding is essentieel voor goede kwaliteit. Snelle en stabiele Wifi is belangrijk.
    De snelheid kan eenvoudig gecontroleerd worden via http://fast.com of https://kpn-itns.speedtestcustom.com/ . Er is minimaal 10/1 Mbit nodig voor videobellen. Ping tijden lager dan 50ms zorgen voor betere kwaliteit.

Mogelijke oplossingen verbindingsproblemen

  • Bij gebruik van Wifi, probeer dan dichter bij je Wifi-punt te gaan zitten.
  • Sluit je computer middels een UTP-netwerkkabel aan.
  • Controleer of je niet via een zogenaamde VPN-verbinding verbonden met bijvoorbeeld de kantooromgeving van je werk, verbreek deze dan.

Geen van bovenstaande?

Via deze website kun je testen of je apparatuur en verbinding geschikt zijn voor videobellen: https://test.webrtc.org/

Indien geen van bovenstaande punten een probleem zou moeten vormen maar de kwaliteit van je videogesprek toch niet naar wens is, neem dan contact met onze helpdesk zodat we je mogelijk verder kunnen assisteren. Vermeld in ieder geval:

  • Met wat voor apparaat je videogesprekken voert
  • Wat je geteste aantal Mbps is
  • Wat is de Ping tijd
  • Met hoeveel deelnemers je aan het videobellen bent

Door middel van notificaties kun je gemakkelijk op de hoogte blijven van activiteit in de Zorg Messenger. Er zijn twee soorten notificaties: e-mail-notificaties en mobiele notificaties.

E-mail-notificaties kunnen worden getriggerd door een flinke lijst aan gebeurtenissen. Je kan zelf kiezen voor welke gebeurtenissen je een e-mail-notificatie wilt ontvangen. In de web client van de Zorg Messenger ga je hiervoor naar het menu rechts bovenin en vervolgens naar ‘Profiel’. In de tab ‘E-mailinstellingen’ vind je een lijst met gebeurtenissen die e-mail-notificaties kunnen triggeren. Zet naar wens notificaties aan of uit.

Je kunt de e-mail-notificaties ook via je mobiele telefoon of tablet wijzigen. Om dit te doen ga je naar ‘Profiel wijzigen’ en vervolgens naar de tab ‘E-mail’.

Voor mobiele notificaties kan je je voorkeuren per apparaat configureren. Ga hiervoor naar ‘Algemene instellingen’. Hier vind je onder het kopje ‘Notificaties’ de configuratiemogelijkheden.

Wanneer je je wachtwoord niet meer weet, kun je deze gemakkelijk zelf opnieuw instellen. Op het inlogscherm klik je op ‘Wachtwoord vergeten?’, waarna je wordt doorverwezen naar een pagina waarop je jouw e-mailadres kunt invullen. Kort hierna ontvang je een e-mail met een link om het wachtwoord te wijzigen.

Het is overigens ook zeer belangrijk dat je wachtwoord veilig is. Daarom moet een wachtwoord voor de KPN Zorg Messenger voldoen aan de volgende eisen:

  • Het wachtwoord moet tenminste 8 tekens bevatten;
  • Het wachtwoord moet tenminste 1 kleine letter bevatten;
  • Het wachtwoord moet tenminste 1 hoofdletter bevatten;
  • Het wachtwoord moet tenminste 1 getal bevatten;
  • Het wachtwoord moet tenminste 1 leesteken bevatten.

Bekijk alle veelgestelde vragen

Zo Werkt ‘t

Eenvoudige stap-voor-stap uitleg over Zorg Messenger