/// VEILIG COMMUNICEREN IN DE ZORG

Zorg Messenger is een communicatieoplossing, die speciaal ontwikkeld is voor de zorgsector. Zorgprofessionals krijgen hiermee de mogelijkheid om eenvoudig en veilig te communiceren met collega’s, patiënten, cliënten, lokale overheidsinstanties en andere partners binnen de zorgketen. Zij kunnen met hun pc, tablet of smartphone veilig mailen en chatten. Zorgverleners kunnen met de Zorg Messenger op een laagdrempelige, snelle en vooral veilige wijze communiceren en hebben hierbij de keuze uit mail of messaging (ook wel chat genaamd).

Voor de zorg geldt dat organisaties de verantwoordelijkheid hebben om de privacy van de patiënt altijd te waarborgen. Het delen van vertrouwelijke en privacygevoelige informatie in de zorg vereist een oplossing die aan strikte veiligheidseisen voldoet. Het gebruik van Zorg Messenger verkleint het risico dat vertrouwelijke informatie in verkeerde handen terechtkomt.
Zorg Messenger helpt organisaties met het beveiligen van hun interne en externe communicatie. Voor maximale veiligheid wordt het berichtenverkeer versleuteld en afgehandeld via de besloten en GZN (Goed Beheerd Zorgnetwerk) gecertificeerde netwerkinfrastructuur van de KPN ZorgCloud. Data wordt verwerkt in Nederlandse datacenters. De dienst wordt, net als de ZorgCloud, beheert door KPN dochterbedrijf E-Zorg.

Voordelen:

  • Veilig, betrouwbaar en versleutelde communicatie
  • Voor zorgverleners, patiënten, cliënten, lokale overheidsinstanties en andere partners binnen de zorgketen
  • Veilig e-mailen vanuit het eigen mailprogramma
  • Beschikbaar als app voor messaging op pc, tablet en smartphone (Windows, Android, Mac en IOS)
  • Altijd en overal realtime communiceren, via onze ISO27001 gecertificeerde datacenters en GZN gecertificeerd netwerk
  • Alleen zakelijke conversaties (intra- en extramuraal)
  • Grote bestanden versturen (100MB)*
  • Verzonden berichten kunnen worden teruggetrokken*
  • Verwijderde berichten verdwijnen van alle apparaten, ook die van de geadresseerde*
  • Mogelijkheid voor twee-factor authenticatie: de gebruiker moet een wachtwoord en een verificatiecode opgeven om in te kunnen loggen*


*Alleen beschikbaar voor messaging