Bereikbaar op werkdagen van 08.00 - 17.00 uur

KPN Zorg Messenger

Veilig communiceren in de zorg

De gezondheidszorg staat voor een uitdaging: er moet sneller, gemakkelijker en veiliger gecommuniceerd worden, op een manier die aansluit bij de wensen van zowel de zorgverlener als de patiënt of cliënt.

KPN / E-zorg biedt hier de oplossing voor: de KPN Zorg Messenger, een communicatieplatform speciaal ontwikkeld voor de zorgsector. Zorgprofessionals krijgen hiermee de mogelijkheid om eenvoudig en veilig te communiceren met collega’s, patiënten, cliënten, lokale overheidsinstanties en andere partners binnen de zorgketen.

De Zorg Messenger is een veilig alternatief voor WhatsApp in de zorg, met tal van aanvullende functionaliteiten gericht op de dagelijkse realiteit van de zorgverlener.

Zorg Messenger in actie

Wijkverpleger op thuisbezoek
Wijkverplegers en huisartsen werken samen

Efficiënter werken door hulp op afstand

Lees meer

Ambulanceverpleging bij ongeval
Smart glasses inzetten bij ambulancediensten

Support op afstand met videostreams

Lees meer

Receptioniste communiceert via EPD
Communiceren vanuit het EPD

Slimme API-integraties voor meer efficiëntie

Lees meer

Chatten met GGZ casemanager
Videoconsulten inzetten in de GGZ

Extra gemak voor behandelaar en cliënt

Lees meer

Communiceren met websitebezoekers
Communiceren met websitebezoekers

Veilig chatten na een druk op de knop

Lees meer

Mailen en chatten in de zorg

Mailen en chatten

Via de KPN Zorg Messenger kunnen zorgprofessionals kiezen voor veilig mailen, veilig chatten of een combinatie van beide. Voor de mail-component is een E-Zorg verbinding noodzakelijk – voor het chatten is dit optioneel.

Zorgverleners kunnen via de Zorg Messenger gemakkelijk intramuraal en extramuraal berichten en (grote!) bestanden uitwisselen, zien wanneer hun bericht gelezen is en daarnaast de volledige controle behouden over hun communicatie, dankzij de optie om eigen berichten te verwijderen of slechts beperkte tijd te tonen.

Mailen en chatten in de zorg
Videobellen in de zorg

Videobellen en streamen

De chatcomponent van de Zorg Messenger biedt ook de mogelijkheid om vanuit één-op-één conversaties of groepschats videogesprekken te starten, ten behoeve van bijvoorbeeld digitale consulten. Videobellen is ook een centraal onderdeel in de voor de zorg gestelde doelen door het ministerie van VWS met betrekking tot het verlenen van beeldzorg. Zo moeten alle thuiszorgcliënten de mogelijkheid krijgen om via een beeldscherm met een zorgverlener te communiceren.

Daarnaast is het mogelijk om via smart glasses videobeelden te streamen – zo kan een zorgverlener tijdens het uitvoeren van complexe handelingen aan collega’s of andere externe contacten laten zien hoe hij / zij te werk gaat.

Multi-device communiceren in de zorg

Communiceer via ieder apparaat

Het is belangrijk dat de gebruikerservaring van een communicatieplatform voor de zorg aansluit bij de behoeften van zorgverleners en patiënten / cliënten. Daarom is de Zorg Messenger beschikbaar voor PCs, tablets en smartphones, zodat iedereen kan communiceren met dat apparaat wat past bij zijn / haar werkwijze en desgewenst kan switchen.

Multi-device communiceren in de zorg
Certificeringen Zorg Messenger

Veilig communiceren

De KPN Zorg Messenger is ontwikkeld met oog op het optimaal beveiligen van interne en externe communicatie. Zo wordt er gebruikgemaakt van de krachtigste versleutelingsmethoden, firewalls, inbraakdetectiesystemen en inbraakpreventiesystemen. Ook zijn er optionele functionaliteiten beschikbaar die de beveiliging van de messenger kunnen vergroten, zoals tweefactorauthenticatie en de optie om de mobiele app te beveiligen met een pincode.

Voor maximale veiligheid wordt het berichtenverkeer daarnaast afgehandeld via de besloten en GZN (Goed Beheerd Zorgnetwerk) gecertificeerde netwerkinfrastructuur van de KPN ZorgCloud en alle data wordt verwerkt in Nederlandse datacenters. De dienst wordt, net als de ZorgCloud, beheerd door E-Zorg, dochterbedrijf van KPN – E-Zorg is bovendien ISO27001 en NEN7510 gecertificeerd.

Zorg Messenger integraties

Integraties

Wilt u de informatie die gecommuniceerd wordt via de KPN Zorg Messenger ook direct beschikbaar hebben in een EPD of een ander softwaresysteem? Er zijn tal van tijdbesparende integraties mogelijk door middel van de Zorg Messenger API.

Zorg Messenger integraties
Veilig communiceren in de zorg met Zorg Messenger

Kies voor kwaliteit

Ga aan de slag met de KPN Zorg Messenger en ontdek de manieren waarop de communicatie binnen uw organisatie naar een volgend niveau getild kan worden:

  • Communiceer gemakkelijker en sneller, waar u ook bent
  • Bied optimale databeveiliging volgens de daarvoor geldende standaarden
  • Zet videobellen in als extra service voor uw patiënt / cliënt en om samenwerking te bevorderen
  • Maak werkprocessen efficiënter door handige integraties

Neem contact met ons op en vertel ons wat uw organisatie nodig heeft op het gebied van veilige communicatie – we denken graag met u mee over de beste manier om snel met de KPN Zorg Messenger van start te gaan.