
David en Helena
Als wijkverpleger bezoekt David dagelijks meerdere patiënten. Hij helpt hen waar er zelfzorgtekorten zijn, zodat de patiënt zo goed mogelijk kan blijven functioneren.
Gezien hij vrijwel dagelijks met zijn patiënten in contact is, signaleert David het ook wanneer er aanpassingen nodig zijn in de medicatie. Hij moet dit dan overleggen met een beschikbare huisarts, die indien gewenst de nodige medicatie kan voorschrijven. Helena is een van de huisartsen die David hiervoor kan contacteren.
Via de KPN Zorg Messenger kan David Helena gemakkelijk contacteren terwijl hij nog bij de patiënt in kwestie is.

Ondersteuning voor meneer Muselaars
Meneer Muselaars woont nog thuis, maar heeft wel periodieke ondersteuning nodig. David is zijn vaste wijkverpleegkundige.


Assistentie bij bloeddrukmeting
De bloeddruk van meneer Muselaars is hoog. David assisteert hem nu met periodieke bloeddrukmetingen. Na enkele metingen kan hij een gemiddelde vaststellen, waarop hij dan een voorstel voor een behandeling en medicatie kan kortsluiten met de huisarts van meneer Muselaars: Helena.

Chatten met Helena
Nadat David het gemiddelde van de metingen heeft vastgesteld, contacteert hij Helena via de KPN Zorg Messenger app op zijn tablet. Hij stuurt haar een tekstberichtje met de gemeten waarden en zijn voorstel.


Helena reageert
In de huisartsenpraktijk waar ze werkt, zit Helena achter haar computer wanneer ze het bericht van David ziet. Ze reageert direct via de chat op zijn bericht, met een vraag om meer informatie.

David start een videogesprek
Gezien David snel naar een volgende afspraak moet, besluit hij om een videogesprek te starten met Helena zodat ze een en ander snel face-to-face kunnen bespreken. Zo hoeft hij niet alles uit te typen en kan Helena gemakkelijk om verdere informatie vragen. Ze komen samen snel tot een gepaste behandeling en de bijbehorende medicatie.

De voordelen
Zorgverlener
- Collega’s zijn toegankelijker
- Minder face-to-face overleg nodig
- Patiënten hoeven minder vaak bezocht te worden
- Soepele workflow
Patiënt / cliënt
- Vast aanspreekpunt
- Snelle oplossingen voor problemen
- Externe specialisten zijn toegankelijker
Organisatie
- Efficiëntere werknemers
- Innovatief imago
- Hogere klanttevredenheid
- Hogere omzet
- Kostenbesparing
Ook starten met de KPN Zorg Messenger?
Klik op de button, vul het formulier in en we nemen z.s.m. contact met u op!
